Villkor & Info

Beställningserkännande

Ett beställningserkännande skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-postadress för att få information om eventuell delleverans, förseningar etc.

Frakt

Fri Frakt inom Sverige med postnord, DHL eller dBSchenker

Varor som inte finns i lager

Om en vara är tillfälligt slut får du kontakta oss för en privat beställning. Vi vill dock göra dig uppmärksam på att privat beställningen har mycket långa leveranstider från våra leverantörer till oss, ibland 4-8 veckor.

Privat Beställning

Priset på en privat beställning består av två delar:
1. varans pris
2. kostnad för leverans från vår leverantör (vanligen Oversea) till oss.**

Du har naturligtvis rätt att avboka varan utan kostnad innan privata beställningen har skickas från våra leverantörer till oss. Om den är redan på väg till oss, kommer du fortfarande att betala fraktavgiften**.

Betalningsalternativ

Kortbetalning

Vi accepterar betal- och kreditkort från Visa och MasterCard. Ingen extra kortavgift tillkommer. Våra kreditkortsbetalningar hanteras av Stripe Kortbetalning system.

Payson Checkout
Vi accepterar Faktura, betal- och kreditkort från Payson Checkout. Betalningar hanteras av Payson (en del av Svea Economy).

Ångerrätt

Som kund har du rätt att ångra och returnera korrekta leveranser inom 14 dagar från det att du eller ditt bud tagit emot varan enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.

Ångerrätten gäller inte produkter med bruten försegling.

Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila på info@qselect.se

Qselect skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för kostnad för returen och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.  Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 30 dagar från det att vi tog emot den returnerade varan.

Returfrakt

Returfraktkostnaden vid Ångerrätt och Öppet köp bekostas av kunden. Vid en reklamation står Qselect för returfraktkostnaden då reklamationen är godkänd och efter överenskommelse. I de fall Qselect skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden.

Returadress

Qselect.se
Mosaikvagen 15
74696 Skokloster
Sweden

Outlösta beställningar

Ej avhämtade paket – vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid outlösta paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 200:- om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.